مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل .

مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل

طراحی اپلیکیشن و زبان های برنامه نویسی آن

نرم‌افزار Hybrid App چه است؟اپلیکیشن Hybrid App چه است

قابل انعطاف افزارهای Hybrid مانند قابل انعطاف‌افزارهای Web بایستی در طراحی اپلیکیشن مشاهده شوند با این تفاوت که نیازی وجود ندارد استفاده کننده در مرورگر تلفن همراه، نرم‌افزار را ببیند بلکه بوسیله WebView در اندروید و یا این که UIWebView در iOS محتوای اپ به مخاطب، در قالب یک نرم افزار اکران داده گردد. قابل انعطاف‌افزارهای Hybrid بوسیله HTML و CSS و JavaScript گسترش داده می گردند و بعد بوسیله قابل انعطاف‌افزارهایی مانند Cordova به اپلیکیشن Native تبدیل می گردند.

ولی تبدیل آن ها به اپ Native به این معنی وجود ندارد که کدهای ما Compile شوند بلکه بر طبق پلتفرم متبوع، Cordova یک نرم افزار Native ساخت‌و‌ساز می‌نماید و در آن یک web view قرار میدهد و کدهای ما‌را باطن آن ایفا می‌نماید. این شیوه نسبت به قابل انعطاف‌افزارهای Native سریعتر، قابلیت رفع اشتباهات و یا این که به روزرسانی نرم افزار بسیار راحتتر و هر فرصت که بخواهید، می توانید برای هر بستری که موردنیاز باشد اپ خویش را منتشر نمایید.
البته Cordova چه می باشد؟

Cordova به شما این قابلیت و امکان را میدهد که سوای حتی افزودن یک خط کد به نرم‌افزار، آن را برای پلتفرم‌های متفاوت منتشر فرمایید. علاوه بر این به طور تقریب شما به کلیه تجهیزات مشقت بار‌افزاری دستگاه (که در قابل انعطاف‌افزارهای Native می‌توانستید فعالیت فرمائید) دسترسی دارید.
کدام را تعیین کنم: Hybrid یا این که Native؟

پیش از وصال به‌این پرسش، بایستی یک مقایسه فی مابین دو اپلیکیشن Native یا این که Hybrid ایفا دهیم. هر دو اپلیکیشن حدودا تجهیزات و قابلیت و امکان‌ها یکسان دارا‌هستند به غیر از 2 آیتم:

سرعت و بازدهی اپلیکیشن

روش تایپ کردن کد

در قابل انعطاف‌افزارهای Hybrid بدلیل اینکه در مرورگر نرم افزار Native کدها انجام میگردند، بازدهی تحت‌تری نسبت به آن دارا‌هستند. ولی در زمینه‌ی کد نویسی بایستی بگیم سرعت بسط برنامه در موقعیت Hybrid خیلی سریع‌خیس و شل‌خیس نسبت به Native میباشد.
اکنون به‌این مرحله می‌رسیم که فی مابین این دو کدام را گزینش کنیم ؟

ولی اینجانب حیث فردی خودم را با دقت به تحقیقی که در این مورد داشتم به شما جابجایی می ‌دهم و ممکن میباشد نظریات گوناگون باشد و ذوق زده میشویم نظرها وتجربه‌های خویش را با ما به اشتراک بگذارید.

در‌صورتی‌که قصد دارید بازدهی اپلیکیشن شما در توان عالی باشد یا این که بازی بنویسید که گرافیک و کیفیت صدای عالی داشته باشد، در شرایطی که میخواهید از APIهای Native استعمال نمایید و همینطور در‌صورتی‌که شما اپ‌نویس می‌باشید یعنی تا قبل از این دست کم با گویش C درحد مناسبی عمل کرده‌اید و هنوز هم رغبت دارید یک اپ‌نویس باقی بمانید، بهتراست که به سمت قابل انعطاف‌افزارهای Native بروید.

ولی در شرایطی که شما یک طراح اینترنت می باشید و می خواهید همچنان طراح اینترنت بمانید و عشق‌ای به یادگیری اپلیکیشن‌نویسی‌های غامض ندارید سفارش می‌کنم بصورت Hybrid قابل انعطاف‌افزارهای خویش را پباده سازی نمایید. زیرا ممکن میباشد برای طراحان اینترنت یادگیری یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی تازه و شعور آن بسیار مشقت بار و مجال‌بر باشد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۵۴ توسط:حامد موضوع: نظرات (0)