مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل .

مرجع مقالات حرفه ای طراحی نرم افزار موبایل

نکات آیکون گرافی در طراحی اپلیکیشن موبایل


نکات آیکون گرافی در پباده سازی نرم‌افزار گوشی
در  طراحی اپلیکیشن  آیکون گرافی در پباده سازی اپ بایستی به موارد ذیل اعتنا متعددی نمود. آیکون گرافی تنها زیبایی بصری وجود ندارد بلکه تشویق مخاطب در پباده سازی نرم افزار هست.

پباده سازی برنامه

در پباده سازی نرم افزار گوشی یک عنصر پباده سازی گرافیکی خیلی موءثر و دارای منفعت میباشد که قسمت های کوچکی از کاغذ را اشغال می نماید و اکران سریعی از عمل استفاده کننده یا این که موقعیت های فعلی عمل اورا نشان میدهد. آیکون گرافی بیشتر مربوط به پباده سازی لوگو میدانند برای همین طراحان گرافیکی که در مسئله پباده سازی لوگو و گرافیک کار می نمایند می بایست تکنیک های آن را به خیر و خوبی بدانند. یکی‌از دیگر از به کارگیری تکنیک های آیکون گرافی در پباده سازی نرم افزار می‌باشد. هم اکنون فرقی نمی نماید که پباده سازی اپ IOS باشد یا این که اندروید، در هر دو شرایط برای پباده سازی نرم‌افزار آنان می بایست تکنیک هایی مانند آیکون گرافی را به خیر بدانید.

آیکون گرافی را به طور کلی می شود به هنر ساخت و ساز هر سیرتکامل عکس و سمبل مجازی که برای گزینش و تحریک یوزرها برای انجام اقدامی فارغ از متن می‌گردد را گویند. در بنا شده در آیکون گرافی شما بایستی با به کار گیری از تکنیک ها، یوزرها را سوای متن و تنها با عکس ( اما متن هم در برخی از آیکون ها به کارگیری می‌شود) تحریک به انجام فعالیت فرمایید.

همان گونه که گفتیم، یکی جای های مهم به کار گیری از تکنیک های آیکون گرافی در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه میباشد، پس بی‌شک آیکون ها یکی اجزای مهم در پباده سازی نرم افزار هستند.

یک کدام از گرفتاری های مهم طراحان برنامه تلفن همراه، پباده سازی و به کار گیری صحیح از گونه های آیکون ها می‌باشد.

درین نوشته ی علمی آموزشی ما قصد داریم که در زمینه‌ی نکات آیکون گرافی در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه حرف کنیم. ولی این رعایت این نکات می‌تواند در ساخت سایت نیز به کارگیری شود.

نکات اساسی آیکون گرافی در پباده سازی نرم افزار
چگونگی پباده سازی مطلوب آیکون ها در نرم افزار
در هنگام پباده سازی آیکون ( آیکون گرافی) برای برنامه اندروید و ios، می بایست این نکته را به طبع در حیث باشید که نرم‌افزار شما ممکن میباشد که در ابزارهای متفاوت با تولید کننده های متفاوتی نصب شود. در حالی که اپ ios تنها برروی بعضا از دستگاه های محدود قابل نصب میباشد، البته قابل انعطاف افزاراندروید می‌تواند بر بیشتر دستگاه ها با چگالی پیکسل های متعدد، قابل نصب باشد. پس خیلی اساسی میباشد که به‌این نکته توجه متعددی فرمائید.

مساله و بحران اساسی در‌این میباشد که بتوان آیکون ها را به طوری پباده سازی کرد که با همه صفحه های ابزارها هم خوانی داشته باشد و برای همین می بایست به اندازه های پباده سازی آن توجه بخش اعظمی نمود، برای همین در لحاظ به دست آوردن پباده سازی رسپانسیو دراین جا خیلی اساسی میباشد.

یک سری آیتم میباشد که شما بایستی در آیکون گرافی ( پباده سازی آیکون) خویش در لحاظ بگیرید. گشوده هم تاکید می‌کنیم که‌این مورد ها صرفا منحصر به فرد استعمال در پباده سازی نرم افزار نیست، بلکه میتواند حتی‌در ساخت وب سایت ماهر نیز مصرف شود.

تعدادی نکته قابل توجه آیکون گرافی در پباده سازی اپ
یکتایی

در هنگام پباده سازی آیکون ( آیکون گرافی) ، محافظت یکتایی آن خیلی اصلی میباشد. با اینکه لوگوهای منحصر و ماهر برای استعمال درطراحی نرم‌افزار وجود دارااست، ولی داشتن یکتایی یکی‌از مهم‌ترین موادتشکیل دهنده و مختصات آیکون گرافی می‌باشد.

هرگز برای پباده سازی آیکون، ذیل تاثیر اخلاق و کار رقبای خویش قرار نگیرید. اما پیشنهاد میشود که عملکرد نمایید از استراتژی پباده سازی آنها الهام بگیرید البته مانند آنها ساخت نکنید. همینطور پیشنهاد میشود که رنگ های مختلف را آنالیز کرده و رنگی را گزینش نمایید که مطلوب کسب وکار شما باشد و کلاً پروژه پباده سازی نرم‌افزار و وب سایت خویش از یک تم رنگی استعمال فرمایید.

مقیاس پذیری

یک کدام از نکات اساسی آیکون گرافی در پباده سازی اپ که می بایست در حیث باشید، انطباق پذیری آیکون ها است. برای همین آیکون هایی را تولید فرمایید که مقیاس پذیر باشند. سفارش میشود که یکسری تحت را درباره با این زمینه در لحاظ بگیرید:

پباده سازی با رزولوشن بالا نیازمند توجه بالایی میباشد. برای همین آیکون ها را در مورد ( رزولوشن) و اندازه متعدد نظارت فرمایید.

برروی یک موجودیت در آیکون تاکید فرمایید.
آیکون های نرم افزار خویش را در دورنما های گوناگون محاسبه نمائید.
از عکس و متن در آیکون گرافی به کار گیری نکنید
مقصود به کارگیری عکس در آیکون ها در پباده سازی نرم افزار صرفا ساخت‌و‌ساز زیبایی بصری نیست بلکه بایستی به طوری به فعالیت بروند که استفاده کننده را تشویق به انجام یک مبادرت و عملی بکنند.

یک منش خلاقانه این میباشد که از حروف الفبا در آیکون گرافی به کارگیری نمائید به عنوان مثال رخ بوک، توییتر که در لوگو خویش از سخن نخستین به کار گیری کردند. از این نحوه برندسازی شل خیس در ذهن مخاطب تولید میگردد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۰:۳۶ توسط:حامد موضوع: نظرات (0)